rosegoldstrike

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

♥ debuten

Av Malin & Tjossan - 1 maj 2011 17:16

Nervositeten har legat över mig som en tyngd av stenar under en längre tid, trots att jag innerligt försökt förtränga det. Någon gång måste även debuten komma för mig i utställningsringen, det visste jag och det har jag vetat väldigt länge. Jag var aldrig riktigt nervös över TJ, utan mer nervös över mig själv. Amatör, jovisst det är jag, men det har väl alla varit någon gång? Så för att komma över den där känslan, att jag är mer nervös över mig själv för att ja, göra bort mig helt enkelt, måste jag göra det jag känner mig "amatörig" på. Det är ju så jag får erfarenhet och lär mig, så att debuten i ringen skedde idag var nog väldigt bra för mig, men såklart för Tjossan också.


 


När vi först kom dit, stod vi i en lång kö bland hundar som skällde på allt och alla. Till en början kändes Tjossan ganska förvirrad och var inte riktigt sig själv, det kan till viss del ha berott på att inte jag heller var så bekväm i situationen. Men efter, knappt 10 minuter var Tjossan sig själv igen - glad, nyfiken, framåt och såklart väldigt STUDSIG.  Hon var inte alls berörd av omgivningen som jag till en början trodde hon skulle vara, då ni som har följt min blogg har läst om att hon tidigare tyckt det varit lite jobbigt med nya hundmöten.Hon gick längst fram i kopplet och flöt ståtligt framåt där vi befann oss.


Vi tog plats på första parkett vid ringen, och väntade i timmar. Kallt var det, otroligt kallt vilket även TJ tyckte ibland. Mamma gick och köpte en snygg röd ny fäll som vi kunde sitta på så att vi kunde ha filten runt oss, haha... I alla fall, när det var dags för vår tur, var givetvis min puls skyhög. Men när jag och Tjossan väl var inne i ringen var det bara fokus på henne för min del, och detsamma gäller Tjossan mattemattematte! Speciellt när matte har ost. Hon skötte sig exemplarisk och var SKIT snygg, tycker jag själv. Dock behövs mer träning på bord då en okänd person ska komma och klämma på henne, det fick vi även en notering på i bedömningen. Hon fick lite busryck och tyckte ibland att det var obehagligt.

 


Vi, eller Tjossan, belönades med denna kritik:

klicka på bild eller läs under bilden om du inte ser vad det står.

 

"Rejäl tik. 5 månader. Behöver lite träning. Bra huvud, bra hals och front. Bra benstomme. Bra skuldra. Bra bröstkorg. Väl lång i kroppen. Bra bakbensvinklar. Rör och visar sig mycket bra." Plac: 3 av 4 med Hederspris.


Bilder på dagen:


 


 


  


 


Så phu, nu har tyngden släppt från mina axlar och nu känner jag att jag skulle vilja göra det igen!! Heh, får väl se när det blir nästa gång.   


Nu ligger min fiiina fina stjärna och sover♥♥♥♥


Vi hörs!

 
 
My

My

1 maj 2011 18:39

Fina bilder! :)

http://myvestlund.blogg.se

 
Ingen bild

Therese

1 maj 2011 19:51

åh,fina brudar! :D

 
Tina & co

Tina & co

1 maj 2011 21:50

Du var sååå duktig Malin <3 Ni var ett fint & glatt team!
Kram & Grattis igen :-)

http://www.bluewingfires.com

 
Annika & Hope& Hope

Annika & Hope& Hope

8 maj 2011 09:22

Hon är så söt din lilla goding :-)Jättefina bilder också.

Kram Annnika & Hope

http://www.hundinfo.se

 
Elin

Elin

10 september 2011 10:59

Fina bilder!
Och grattis till debuten med den kritiken.
Det är bara träna på med ställandet och gå:andet så kommer ni lyckas! =)

http://www.fluffmonster.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin & Tjossan - 19 augusti 2012 16:53

http://rosegoldstrike.devote.se Besök oss gärna där!♥ ...

Av Malin & Tjossan - 5 januari 2012 12:42


Hallå! Nu var det väldigt länge sedan jag skrev blogg, pinsamt... Men, nu är det ett nytt år som för med sig ny tid att spendera till bloggen - hoppas jag.. Tjossan fyllde ett år dem nionde december och jag tänkte sammanfatta hennes första år. Förber...

Av Malin & Tjossan - 4 november 2011 15:05

Bloggplatsen har tydligen förstorat bloggarna så nu hänger inte min header med alls i svängarna.. Hmm.. måste göra en ny, vad roligt... Haha   Tjossan har fått en present och inte av sin matte! Den väldigt fina presenten har hon fått av Kickens m...

Av Malin & Tjossan - 11 oktober 2011 21:15


Åååh, suget efter att ställa ut Tjossan växer mer och mer ju oftare jag tittar på hennes tjusiga mamma, pappa och syskon. Jag vill komma igång ordentligt med utställningsträningen, det har inte varit det största fokuset sen ett tag tillbaka. Efter på...

Av Malin & Tjossan - 9 oktober 2011 18:39


Ja, rubriken säger det mesta. Tjossan blev tio månader idag, tio månader. Tvåsiffrigt. Oj, vad gammalt det känns, eller, gammalt. Nej, inte gammalt, men, vad länge jag har haft henne. Jag har inte tänkt att göra någon slags redogörelse för hur hon är...

Fakta Tjossan

Namn: Sun-Hee's Rose Gold Strike

Ras: Chinese Crested Powder Puff, s.k. Kines

Född: 2010-12-09

Färg: Viltfärgad

Hälsostatus: För ung

Utställning: HP 3:e plac, inoff.

Stamtavla

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Mina vänner

Gästbok

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards