rosegoldstrike

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Malin & Tjossan - 18 april 2011 19:05

Vad tror ni? Hur hög och hur mycket väger hon...?? En CC tik bör inte överstiga 30cm på höjden, och rasen bör inte överstiga 5,5 kg... Tänk efter en sekund och se om ni får en smärre chock  Kommentera gärna vad ni trodde, och Cassandra - nu vet du ju vad du ska skriva - cm & kg, hihi..


Sist jag mätte henne var hon 13 veckor och 22 cm hög. Så här ser hon ut på höjden ungefär, gentemot mig sittandes (jag är 170cm). NÅÅ, vad tror ni??  

 


Här kommer svaret..

  


Hörs

Av Malin & Tjossan - 18 april 2011 16:06

Eftersom det är ännu en sådan fantastiskt fin dag så begav jag och systern min ut för att fotografera idag igen, ja främst Tjossan, men även de andra, förutom Lizzie som är och paras för förhoppningsvis sommarvalpar! ♥


Något nytt har dock inte hänt här hemma tror jag, allt flyter på som vanligt och Tjossan växer på som ja, jag vet inte vad. Jag ska mäta henne lite senare när hon vaknat så efter det uppdaterar jag med vikt och höjd.

Nu är det påsklov för min del så det slappas för fullt här hemma, skönt!    Men vilan varar inte så länge med busiga Tjossan här hemma, hon får sina busspel utomhus alltmer ofta nu eftersom det är vaaaarmt. Hon älskar det! Igår och idag har vi haft "makeover" här hemma vilket innefattar kloklippning,rakning,bad och borstning. Det hon kämpar emot mest är när vi klipper klorna, hon gillar inte riktigt när jag håller i hennes tår så hon rycker till ibland men jag tycker ändå hon är riiiktigt duktig för att vara valp. Hon sköter sig bättre än gammeltanten Caddie när det gäller det. Att badas, fönas och rakas är absolut inga problem, hon är stilla och duktig nästan hela tiden. Fantastisk valp! ♥ Att borstas är däremot mer, busigt, enligt henne, hon vill baara busa.. Hihi


Jaja, enough said. NU kommer bilderna!



 


  


 

Gnizta♥

 

 

Caddie♥


 

Tosca♥

 

Och så avslutar jag med en ny ståbild på Tjossan, det var riktigt svårt att få till några bra, men tycker den blev rätt bra! Fiina vinklar  

Hörs senare, förhoppningsvis! 

Fakta Tjossan

Namn: Sun-Hee's Rose Gold Strike

Ras: Chinese Crested Powder Puff, s.k. Kines

Född: 2010-12-09

Färg: Viltfärgad

Hälsostatus: För ung

Utställning: HP 3:e plac, inoff.

Stamtavla

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Mina vänner

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards