rosegoldstrike

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Malin & Tjossan - 3 mars 2011 23:20


 

Sikken' charmknutte, eller hur? ♥

Hon har haft sitt kvällsspel, så nu ligger hon och sover så sött. Det är svårt att slita blicken från henne, hon är så himla go.


Tjossan fick igår 12 veckors vaccinationen och visst blev hon vääldigt ledsen. Hon skrek verkligen, och efter sprutan var det faktiskt första gången jag såg henne låg - med svansen nedåt. Men, det är väl inte så konstigt...? Det häftiga med det här, var att hon efter några minuter var lika tuff igen med svansen på topp. Det är en riktig tuffing jag har att handskas med, vill jag lova.


Givetvis kommer det en 12-veckors ståbild♥

(Mamma hoppas det var okej att jag tog den, när du var med på bilden)

Rätt så stilig  


HejSvej  

Av Malin & Tjossan - 3 mars 2011 21:55

Här kommer en liten uppdatering, bilder på Tjossan...


  

Hon väger alltså 2,6 kg, vid det tillfälle jag vägde henne idag. Och det känns, hon känns nästan tyngre - he he. Hon låter tyngre också vill jag lova, när hon springer omkring här hemma, hon stampar verkligen när hon är i farten. Det låter så roligt    Och hon är fortfarande härlig, så ett inlägg om hur hon är behöver jag inte skriva igen.


Vi har inte tränat på något nytt moment direkt, mest lekt och varit valp. Men vänta har kommit in när jag ger maten till henne, och hon får små busryck då.. Det är som att hon säger..

"-Vadå, jag vänta? På maten? Aldrig, åh, ge mig maten.. Ååh  "

Hon lägger hela huvudet på axeln och småmorrar litegrann.. Tokfia, men vänta det gör hon så det är bra!

  

Finaste Tjossan ♥

 

Kommer med fler inlägg strax...

Fakta Tjossan

Namn: Sun-Hee's Rose Gold Strike

Ras: Chinese Crested Powder Puff, s.k. Kines

Född: 2010-12-09

Färg: Viltfärgad

Hälsostatus: För ung

Utställning: HP 3:e plac, inoff.

Stamtavla

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Mina vänner

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards