rosegoldstrike

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

♥ det var ett tag sen...

Av Malin & Tjossan - 5 april 2011 20:29

Vet inte riktigt vart jag ska börja detta inlägg. Nu var det verkligen ett tag sedan jag uppdaterade, men det har inte hänt så jätte mycket sedan dess..


MEN, idag var jag tvungen att tejpa hennes öron igen, efter nästan på dagen en månad sedan jag tejpade de sist. De har alltså stått upp så länge! Så, förra gången vi tejpade hennes öron har det hänt massor.. Här nedan följer en bild med bara några saker, och under bilden en liten förklaring till varje del.

  

♥ Börjat skälla på riktigt
Hon verkar ha fattat innebörden med att skälla. Hon skäller främst när hon ser något som hon anser är skumt, eller när hon blir ledsen när jag ska lämna henne för att åka till skolan. Här för några dagar sedan skällde hon ut en kudde i soffan hemma hos min pojkvän, och det tog ett tag för oss att förstå vad det var hon skällde på... Usch vad läskigt det var med en kudde.   Äh det löste hon tillslut när jag gick fram och pratade med kudden, haha.


♥ Lärt sig hoppa upp i sängen 
Åååh vilken sovplats!! Helst under täcket, tätt intill matte. Jag vaknar numera aldrig utan min valp i sängen. Somna kan jag däremot göra och hon ligger i sin korg, men så småningom hoppar hon upp. Jag orkar inte bråka om det här, för hon är ju så envis och jag ger mig när jag är trött.. Jag får stå för konsekvenserna. (tänk bara när hon löper, då får jag ha stängsel runt sängen  ) Men, jag ljuger om jag säger att jag inte tycker det är mysigt... Hihi


♥ Lärt sig stå fint
Vilken stjärna! I mitt förra inlägg tror jag att jag skrev om när jag påbörjade "stå-träningen" på riktigt och hon förstod detta direkt. Hon är så himla skön, står där fint med en underbar attityd. Då känns det verkligen som hon var född stjärna! Det här kommer löna sig i utställningsdebuten som sker.......inom kort.. OJ spännande va?   


♥  Börjat ställa sig vid dörren alltmer när hon vill ut
Jag kan inte påstå att hon är rumsen, men hon ställer sig vid halldörren och när jag släpper ut henne så springer hon oftast och kissar/bajsar men hon kan även springa omkring och bara leka (med matte tror hon).


Det var lite kort om varje punkt... Jag har inte uppdaterat veckovikten/höjden heller sedan hon var 14 veckor, och denna vecka blir hon hela 17 veckor! Åh, jag kan inte förstå detta???? Trodde för en stund sedan att hon blev 16 veckor, men kom på att hon varit det ett tag... Haha.. Här nedan följer i alla fall en bild om hennes 15-veckors vikt.. Återkommer i veckan om 17veckors vikten och höjden.. Undrar hur hög hon är nu. Spännande. Tycker fortfarande hon är liten, men det säger inte måttbandet.   


Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer just nu.. Om jag kommer på något mer så dyker det upp i bloggen, nu ska jag bjuda på en mysbild på min sockersöta valp.♥♥

 

Hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin & Tjossan - 19 augusti 2012 16:53

http://rosegoldstrike.devote.se Besök oss gärna där!♥ ...

Av Malin & Tjossan - 5 januari 2012 12:42


Hallå! Nu var det väldigt länge sedan jag skrev blogg, pinsamt... Men, nu är det ett nytt år som för med sig ny tid att spendera till bloggen - hoppas jag.. Tjossan fyllde ett år dem nionde december och jag tänkte sammanfatta hennes första år. Förber...

Av Malin & Tjossan - 4 november 2011 15:05

Bloggplatsen har tydligen förstorat bloggarna så nu hänger inte min header med alls i svängarna.. Hmm.. måste göra en ny, vad roligt... Haha   Tjossan har fått en present och inte av sin matte! Den väldigt fina presenten har hon fått av Kickens m...

Av Malin & Tjossan - 11 oktober 2011 21:15


Åååh, suget efter att ställa ut Tjossan växer mer och mer ju oftare jag tittar på hennes tjusiga mamma, pappa och syskon. Jag vill komma igång ordentligt med utställningsträningen, det har inte varit det största fokuset sen ett tag tillbaka. Efter på...

Av Malin & Tjossan - 9 oktober 2011 18:39


Ja, rubriken säger det mesta. Tjossan blev tio månader idag, tio månader. Tvåsiffrigt. Oj, vad gammalt det känns, eller, gammalt. Nej, inte gammalt, men, vad länge jag har haft henne. Jag har inte tänkt att göra någon slags redogörelse för hur hon är...

Fakta Tjossan

Namn: Sun-Hee's Rose Gold Strike

Ras: Chinese Crested Powder Puff, s.k. Kines

Född: 2010-12-09

Färg: Viltfärgad

Hälsostatus: För ung

Utställning: HP 3:e plac, inoff.

Stamtavla

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Mina vänner

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards