rosegoldstrike

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Malin & Tjossan - 5 februari 2011 22:28

Första natten sägs av många vara relativt tuff för ägaren, och inte minst för valpen som är på ett helt nytt ställe, med nya människor, nya lukter och som för oss, nya hundar.

Hur tyckte jag att det gick? Förvånansvärt bra faktiskt. Jag hade egentligen inga som helst förväntningar angående den första natten.. Eller jo, att det inte skulle bli speciellt många timmars sömn då Tjossan säkerligen skulle vara väldigt ledsen. Och givetvis var hon det. Men hon sov mer än halva natten och det tycker jag är otroligt bra för att vara första natten! Hon har hittills visat sig vara riktigt trygg!!


Tjossan har kissat inne en gång (på tidningen) och det var inatt, när jag inte direkt hann med att ta ut henne. Jag antar att jag var lite småtrött.   Annars har hon inte haft några som helst problem med att rasta sig ute... Visst blir det lite kallt, men så länge vi rör på oss så har hon visat att det inte är något problem för henne.


Ser fram emot natt nummer två!   

  

Av Malin & Tjossan - 5 februari 2011 21:35

Här följer en snabb uppdatering (bild) om hjärtat. Lovar att jag ska skriva lite senare om första natten och vilken bild jag hittills fått av henne..


  


Fakta Tjossan

Namn: Sun-Hee's Rose Gold Strike

Ras: Chinese Crested Powder Puff, s.k. Kines

Född: 2010-12-09

Färg: Viltfärgad

Hälsostatus: För ung

Utställning: HP 3:e plac, inoff.

Stamtavla

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Mina vänner

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards