rosegoldstrike

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Malin & Tjossan - 25 februari 2011 15:20

Idag har alltså lilla Tjossan bott hos oss i tre veckor, och det känns ärligt talat närmare tre månader. De tre veckorna har gått oootroligt fort, men det jag menar med att det känns som det gått tre månader är att lilla valpen så snabbt anpassade sig, och lät mig, oss, komma inpå hennes lilla liv. ♥

 

Hur ska jag beskriva henne då? Hon har mer än levt upp till mina förHOPPningar,som var: en fysiskt liten hund men med en stor personlighet.

Det känns som hon på sätt och vis är mina drömmars valp, hund. En söt sockertopp, med en oskyldig blick. Och bakom den där sockersöta fasaden, och den oskyldiga blicken, gömmer sig en galen clown som öser nästan hela tiden! En energifylld liten ärta, som ser positivt på allt här i världen. Ja, för hennes del räknas inte rastning i minus 20 grader in, hihi.


Tjossan har definitivt inga problem alls med att koppla av, när hon är trött går hon och lägger sig.. Går inte omkring och piper utan hon finner sig till rätta. Det roligaste är att hon ofta springer uppför vår trappa, och in till mitt rum -som är hennes också såklart  och lägger sig därinne. Grejen med detta är att man hör hennes hårda steg nerifrån hela vägen, från trappen in till mitt rum.. ♥

  

Fakta Tjossan

Namn: Sun-Hee's Rose Gold Strike

Ras: Chinese Crested Powder Puff, s.k. Kines

Född: 2010-12-09

Färg: Viltfärgad

Hälsostatus: För ung

Utställning: HP 3:e plac, inoff.

Stamtavla

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Mina vänner

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards