rosegoldstrike

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Malin & Tjossan - 12 februari 2011 00:38

En vecka har nu passerat med detta livslyckliga, kärleksfulla, fartfyllda, envisa gullefjun. Ja, hon kan faktiskt kallas för gullefjun när hon "inte är i fart" så att säga... Mycket har förändrats i mitt liv på en vecka.. En valp, och dessutom en valp av rasen Chinese Crested har förändrat mitt liv otroligt mycket. Men på ett positivt sätt naturligtvis.


Tjossan har bevisat att hon är väääldigt envis, på gott och ont - hon ska dock följa mattes regler, matte ska inte följa hennes.. Detta har lett till att jag ibland fått "slita mitt hår", åtminstone inombords för att exempelvis få henne att inte bita på skorna.. Men det finns ingen som helst ilska mot henne för hon jämnar upp detta genom att visa hur fantastisk hon är, dessutom otroligt klok.


  

Jag & Tjossan, som är fyra veckor på bilden, under vår första "träff". ♥


Tjossan är definitivt ingen lätt hund, ingen soffpotatis, vad jag hittills har sett. Alltså, jag tror inte någon "förståhundsägare" skulle klara av donnan. Nu är det väl så att jag är matte på RIKTIGT för första gången, men jag skulle kunna säga att jag har bra med erfarenhet i backfickan av (arbetande) hundar.... Så jag vet hur man bär sig åt med en hund helt enkelt.  

Bakom den där söta fasaden och den ekorr-aktiga blicken, gömmer sig en stor och krävande men otroligt härlig personlighet som jag avgudar! Tjossan bevisar verkligen "trots att man är en liten hund, kan man verka som en stor hund." En liten nio veckors valp på 2kg, och sååå mycket personlighet och nyfikenhet. Hon passar verkligen in i vår flock där alla är galna, busiga och lyckliga! Liksom Tjossan.  


  

Ser fram emot vår tid tillsammans!!!!

Nu ska vi sova, godnatt♥

Fakta Tjossan

Namn: Sun-Hee's Rose Gold Strike

Ras: Chinese Crested Powder Puff, s.k. Kines

Född: 2010-12-09

Färg: Viltfärgad

Hälsostatus: För ung

Utställning: HP 3:e plac, inoff.

Stamtavla

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Mina vänner

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards