rosegoldstrike

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

♥ tejpen är borta

Av Malin & Tjossan - 7 februari 2011 18:32

Ja, nu är tejpen borta och som ni kan se på bilden till höger så är de lite knasigt charmiga sådär. Vi tog bort tejpen klockan fem idag, jag ska notera hur lång tid det tar innan de tappar "fästet", minuter och timmar är viktiga.  


  

♥ 

Just nu sover lillan med sin reflexsele och sina"fladdermus-öron".. Haha, är hon inte söt då?

Idag har vi bara lekt, gosat samt fortsatt träning på hennes namn...Hon börjar förstå att hennes namn är Tjossan, så när jag ropar Tjossan rycker hon till och vänder sig om -stannar till lite- sen är det full rulle in och då blir det mycket lek och godis.   

Hon börjar även förstå att hon ska sitta innan maten levereras, så snart ska jag tillägga kommandot "sitt". Otroligt lättlärd verkar hon vara, men just nu är det mer fokus på exempelvis leken och framförallt relationen mellan oss. Hon är ju trots allt fortfarande en liten valp som ska få vara just en liten valp, men sådana små bas-saker är inte alls speciellt krävande för henne. Lär hon sig t.ex att hon ska sitta innan hon får maten så är det ju bättre ju tidigare jag börjar. Hon måste få använda sin lilla hjärna lite grann, he he. Vi tar små steg framåt.♥


Vi hörs och syns, nu är det dags för kvällsmat för Tjossan!


 
 
Ingen bild

Mamsen

7 februari 2011 19:09

Nu ligger inte bara Tjossan,,tror ena örat ligger också ;-P

Hur lång tid tog det..?

Malin & Tjossan

7 februari 2011 20:44

svar; nä än står öronen ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin & Tjossan - 19 augusti 2012 16:53

http://rosegoldstrike.devote.se Besök oss gärna där!♥ ...

Av Malin & Tjossan - 5 januari 2012 12:42


Hallå! Nu var det väldigt länge sedan jag skrev blogg, pinsamt... Men, nu är det ett nytt år som för med sig ny tid att spendera till bloggen - hoppas jag.. Tjossan fyllde ett år dem nionde december och jag tänkte sammanfatta hennes första år. Förber...

Av Malin & Tjossan - 4 november 2011 15:05

Bloggplatsen har tydligen förstorat bloggarna så nu hänger inte min header med alls i svängarna.. Hmm.. måste göra en ny, vad roligt... Haha   Tjossan har fått en present och inte av sin matte! Den väldigt fina presenten har hon fått av Kickens m...

Av Malin & Tjossan - 11 oktober 2011 21:15


Åååh, suget efter att ställa ut Tjossan växer mer och mer ju oftare jag tittar på hennes tjusiga mamma, pappa och syskon. Jag vill komma igång ordentligt med utställningsträningen, det har inte varit det största fokuset sen ett tag tillbaka. Efter på...

Av Malin & Tjossan - 9 oktober 2011 18:39


Ja, rubriken säger det mesta. Tjossan blev tio månader idag, tio månader. Tvåsiffrigt. Oj, vad gammalt det känns, eller, gammalt. Nej, inte gammalt, men, vad länge jag har haft henne. Jag har inte tänkt att göra någon slags redogörelse för hur hon är...

Fakta Tjossan

Namn: Sun-Hee's Rose Gold Strike

Ras: Chinese Crested Powder Puff, s.k. Kines

Född: 2010-12-09

Färg: Viltfärgad

Hälsostatus: För ung

Utställning: HP 3:e plac, inoff.

Stamtavla

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Mina vänner

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards